2018-11-17

Enkel och god jordgubbstårta

Vi hade inte direkt några planer för midsommarafton eftersom det var rätt stor chans att bebisen skulle titta ut den helgen. Men när jag vaknade på midsommarafton och kände att: idag kommer det ju inte hända något! Så bestämde vi oss för att fira lite midsommar med våra vänner i Göteborg istället för att sitta hemma och bara vänta. Men...

Lite smak av sommar & god mat

Det var en försmak av sommaren ett par dagar i förra veckan. Så mycket lite sol kan göra! Det börjar bli lite tungt att vara gravid nu och jag kan definitivt inte hålla samma tempo som innan. Men allt det glömdes bort så fort solen tittade fram och det blev uppåt 15 grader! Otroligt skönt att slippa ta på sig...

Lyxig och nyttig frukost

Jag har väl aldrig direkt varit en frukostmänniska. Men något jag gillar är att äta frukosten lite senare och då slå på stort! Har blivit väldigt inspirerad av alla olika frukostar vi ätit i både Thailand och Kalifornien. Amerikansk frukost är antingen väääääldigt onyttig med bacon, chips och andra friterade tillbehör eller väldigt nyttig med exempelvis avocadosmörgås, gröna smoothies...

Glutenfri Miniontårta

På fredag fyller den här lilla pojken TRE ÅR!! Lite knäppt men roligt såklart. Eftersom vi drar iväg på mässa över helgen passade det inte så bra med kalas samma helg. Så det fick bli kalas helgen innan helt enkelt. Vi är en ganska stor familj så alla får inte plats på ett och samma kalas längre utan det fick...

Så här gör du världens godaste smörgåstårta!

Suget efter smörgåstårta när vi var i Thailand blev löjligt stort. Så fort vi kom hem var jag bara TVUNGEN att röra ihop en. Och inte vilken smörgåstårta som helst, utan världens godaste smörgåstårta! Det KAN vara så att jag har lite cravings på just skaldjur, rökt lax, bröd och grönsaker. Men den är verkligen supergod, jag lovar :) Ingredienser till...

Börjar känna lugnet

Tiden går lite snabbare här, tro det eller ej. Nu är vi halvvägs in i semestern och jag börjar känna mig som en människa igen. Samma visa varje år, alldeles för mycket jobb i december och man hinner inte riktigt varva ner över jul och nyår. Det är först när man kommer hemifrån till värmen och dåligt wi-fi som...

Äntligen värme och sol!

Det är alltid väääldigt stressigt inför en långresa och mycket jobb som ska bli gjort innan, men när man väl sitter på flygplanet finns det inte mycket man kan göra och det är faktiskt en bra start med lite påtvingat lugn. Inte för att det är så kul direkt att sitta på ett trångt flygplan i 11 timmar men...

En långhelg i Rom

För tre veckor sedan åkte vi till Rom på en långhelg. Älskar verkligen den staden, en storstad som man faktiskt kan GÅ runt i och man behöver inte ta någon kollektivtrafik överallt.  Senast vi var i Rom var jag gravid och supertrött så det var kul att komma tillbaka igen och uppleva staden med lite piggare huvud.  Vi prioriterade läget på...

Death valley inn

Vi är på hemmaplan igen men tänkte fortsätta att varva lite semesterbilder med realtid. Tiden gick så fort och det fanns inte mycket tid till att hinna blogga, så vi får ta det efterhand. Efter Vegas åkte vi emot Death valley och värmen! Men det blev inte så illa som vi befarat utan värmen stannade på 36 grader, det brukar vara uppåt...

Vegas and the wedding

Vi checkade in på Hilton vacation paradise, som låg precis ovanför stipen. ( ovan ser ni utsikten ifrån hotellrummet).   Vi hade lite hemliga planer så gav oss iväg på egen hand till stället där man skulle skriva in sig för att få sin äktenskapslicens. Det var en bit att gå så vi tog en taxi. Väl därutanför stor en massa...