2020-01-19
Hem Resor & Mat Reseinspiration

Reseinspiration

Här lägger jag upp bilder ifrån resor jag varit på. Reseinspiration från allt från shopping-resor i Paris till solresor på Kanarieöarna.

Madeira dag 5 – 6

Dag fem började som de flesta dagar med sol och slappa lite med morgonläsning vid poolen, det behövdes för att smälta maten. Här kunde man ligga och sola om man ville. Sedan var det dags för delfin och val safari på katamaranen. Men katamaranen var nog coolare än valarna. Det var dubbelt så mycket besättning som passagerare, viket borde vara ett plus...

Vintage nyheter

Jag har så mycket att blogga om att jag inte riktigt vet vart jag ska börja! Har varit iväg på semester, både i Sverige och utomlands. Gått på konserter, sytt kläder och shoppat massor prylar. Så jag tänkte börja med detta inlägg och berätta att ni kommer ha mycket att se fram emot. Dels för att jag ska få...

Death valley inn

Vi är på hemmaplan igen men tänkte fortsätta att varva lite semesterbilder med realtid. Tiden gick så fort och det fanns inte mycket tid till att hinna blogga, så vi får ta det efterhand. Efter Vegas åkte vi emot Death valley och värmen! Men det blev inte så illa som vi befarat utan värmen stannade på 36 grader, det brukar vara uppåt...

En annan del av Stockholm del2

Ville bara visa er resten av Stockholmsbilderna! Vet ni vart detta fina takfönster finns? Riksdagshuset på besöksläktaren. Vasaskeppet såg ut som det alltid har gjort, möjligen något äldre. Luddiga bäbisar sprang omkring i gräset. Och det egentliga ändamålet med resan; Globen och Seinfeld. Det var lite lagom läskig lutning inne på arenan, enligt mig. På väg tillbaka till hotellet ifrån globen, Under the bridge. Vi besökte...

Nio dagar på Koh Phi Phi Don

Nu är vi halvvägs in i semestern i Thailand och det har gått med en rasande fart. Vädret har vart strålande bortsett ifrån två korta skurar och lite blåst. Vi har nu lämnat Phi Phi bakom oss och även om det är en väldigt mysig ö med stort utbud av både shopping och restauranger så kan jag inte direkt...

Eiffeltornet – en skräckblandad förtjusning

Vi var ju i Paris i en vecka och jag tog huur många bilder som helst. Jag tänkte visa er mina favoriter men även det blev lite för många, därför har jag delat upp det lite och först ut är Eiffeltornet! Klicka på bilderna för att förstora! Eiffeltornet var en skräckblandad förtjusning för min del. Jag har en ryslig höjdskräck och...

Koh Lanta – Long beach

Då har vi lämnat Koh Lanta och Long beach bakom oss. Det är första gången vi har varit på Koh Lanta och första intrycket var att det kändes väldigt turistigt och konstlat. Innan har vi mellanlandat i Ao nang och det är ju en mer riktig stad där det bor både turister och Thailändare. Men just vid Long beach...

Shopping och tyger i Paris

Lite mer Paris! Det är svårt att undvika shopping i Paris, inte för att jag shoppade så mycket men titta kan man ju alltid göra! Jag fick lära mig att Montmartre skulle man bege sig till om man ville kika på tyger, så praktiskt när det ligger flera tygaffärer på samma gata. Den första tygaffären vi hamnade i hade små söta...

Till solens land

Nu åker jag till solen en vecka, närmare bestämt Egypten. Ska mest sola, bada, läsa och snorkla. Alla ordrar skickas när jag är tillbaka igen ( 27 januari). Hoppas ni får det fint här hemma och håll tummarna för fint väder!

Två nätter i Los angeles

Ligger något efter här på bloggen nu! Vi är iväg på en tre veckors roadtrip i Kalifornien och det var sjukt mycket att förbereda inför resan och jobb som skulle fixas så hann inte riktigt med. Men nu tänkte jag uppdatera med lite bilder på vad vi hittills hunnit med. Vi åkte ifrån Landvetter i onsdags och mellanlandade i London...