2019-09-23
Hem Resor & Mat Reseinspiration

Reseinspiration

Här lägger jag upp bilder ifrån resor jag varit på. Reseinspiration från allt från shopping-resor i Paris till solresor på Kanarieöarna.

Äntligen värme och sol!

Det är alltid väääldigt stressigt inför en långresa och mycket jobb som ska bli gjort innan, men när man väl sitter på flygplanet finns det inte mycket man kan göra och det är faktiskt en bra start med lite påtvingat lugn. Inte för att det är så kul direkt att sitta på ett trångt flygplan i 11 timmar men...

Chips-paus i Mojave

Vi tog den klassiska vägen route 66 mot Mojave reservatet. En härlig känsla att äntligen vara ute i riktig öken med nästan ingen trafik och inga restauranger eller bensinmackar. Så det gäller att tanka bilen och bunkra upp med mat innan man beger sig iväg. Det lärde vi oss den hårda vägen! Vi hade tankat men inte så mycket mat....

En långhelg i Rom

För tre veckor sedan åkte vi till Rom på en långhelg. Älskar verkligen den staden, en storstad som man faktiskt kan GÅ runt i och man behöver inte ta någon kollektivtrafik överallt.  Senast vi var i Rom var jag gravid och supertrött så det var kul att komma tillbaka igen och uppleva staden med lite piggare huvud.  Vi prioriterade läget på...

Nio dagar på Koh Phi Phi Don

Nu är vi halvvägs in i semestern i Thailand och det har gått med en rasande fart. Vädret har vart strålande bortsett ifrån två korta skurar och lite blåst. Vi har nu lämnat Phi Phi bakom oss och även om det är en väldigt mysig ö med stort utbud av både shopping och restauranger så kan jag inte direkt...

Koh lanta – Klong Dao beach

Sitter nu på tåget påväg mot Stockholm, vad vi ska göra där får ni se senare. Tänkte passa på att skriva om den sista delen av våran Thailandsresa.   Vi lämnade Koh Bulone för att åka tillbaka till fastlandet och Koh Lanta. Vi skulle ta en speedboat och det brukar inte vara några problem, utan väldigt välorganiserat. Men nu var det...

Till solens land

Nu åker jag till solen en vecka, närmare bestämt Egypten. Ska mest sola, bada, läsa och snorkla. Alla ordrar skickas när jag är tillbaka igen ( 27 januari). Hoppas ni får det fint här hemma och håll tummarna för fint väder!

Death valley inn

Vi är på hemmaplan igen men tänkte fortsätta att varva lite semesterbilder med realtid. Tiden gick så fort och det fanns inte mycket tid till att hinna blogga, så vi får ta det efterhand. Efter Vegas åkte vi emot Death valley och värmen! Men det blev inte så illa som vi befarat utan värmen stannade på 36 grader, det brukar vara uppåt...

Lady Gaga konserten i globen – Stockholm

Den 30 Augusti var vi i Stockholm för att gå på Lady Gaga konsert! Och såhär blev Lady Gaga outfiten, borde ju såklart haft på mig dessa givna Lady Gaga solglasögon men så långt tänkte jag inte. Både vinylkjolen och linnet har jag sytt själv, fick invigt min nyinköpta väska med. Lady Gaga svävar fram på scenen. Hon förvandlades till en motorcykel...

Los angeles – fortsättningen

Vi hittade motellet vi bokat i två nätter, Jerry's motel som ligger ganska nära downtown. Ett väldigt fräscht och trevligt motell med wi-fi och gratis parkering. Man fick ett litet välkomst-kit med lite kex, muffins, chips och annat välbehövligt! Vi var väldigt trötta efter den långa flygresan. Leonard hade sovit i några timmar men vi hade bara nickat till några...

På resa i Egypten – Bilder från Kairo och Sharm el sheik

För några veckor sedan var jag och min sambo på semester i Egypten, närmare bestämt i Sharm el Sheik. Vi bodde vid Naama bay, på samma ställe som vi var förra året men lite närmre själva staden denna gång. Vi åkte även på en dagstur med buss till Kairo för att kolla in pyramiderna, det var verkligen häftigt och...